Guld-sponsorer 2016

Landsorgnisationen (LO) Dagens Samhälle Playkanal Nowa Kommunikation
 

Relevant publik

­Vi vet av erfarenhet att det kan vara svårt att synas under Almedalsveckan då många evenemang sker samtidigt och dessutom ofta konkurrerar om samma publik.

Att få en stor publik för ditt evenemang är viktigt. Ännu viktigare är att publiken utgörs av rätt personer. Oavsett om den primära målgruppen är journalister, dina medarbetare, dina medlemmar eller den intresserade allmänheten, hjälper TV Almedalen dig att nå dem du vill.

Vi arbetar aktivt med sociala medier. Du kan få dina sändningar utannonserade via Twitter, 30 minuter innan den börjar och när den börjar. Din information i WebbTV tablån visas också i Gotlands Medias andra kanaler, t ex www.helagotland.se. Vi annonserar också ut det vi gör på facebook.

Journalister­

Om du vill skapa uppmärksamhet kring din organisation och de sakfrågor ni arbetar med måste du nå intresserade journalister. Journalister är tidspressade. TV Almedalen ger redaktionerna en möjlighet att dels titta på sändningar på distans, dels se evenamangen fast de redan varit.

Din egen personal/medlemmar

Av tids- och budgetskäl är det inte alltid möjligt för all din personal eller dina medlemmar att finnas på plats i Almedalen.

Genom TV Almedalen kan även de få del av evenemanget hemifrån, i realtid eller vid ett senare tillfälle.

Vårt interaktiva gränssnitt gör det möjligt för alla att medverka i debatten genom att t.ex ställa frågor och följa med i powerpointmaterial.

Allmänheten

TV Almedalen är en öppen kanal där alla kan titta på sändningarna hemifrån. Detta skapar nya möjligheter för dig att nå intresserade privatpersoner som inte har tid eller pengar att spendera på resor, hotellnätter och restaurangbesök.

­